Dacia Logan
Dacia Logan (Дачія Лоґан (укр.)) — це компактні автомобілі B-Класу, що виробляються румунською компанією Dacia з 2004 року. У 2008 році модель пройшла фейсліфт. З 2009 року імпортується до України під назвою Renault Logan (Рено Лоґан (укр.)). Всього виготовлено 2,5 млн автомобілів Logan першого покоління, причому 452 тис. були зроблені в Москві.
В 2012 році на Паризькому автосалоні представлено друге покоління Dacia Logan.
Проектування моделі Logan почалося в 1998 році. Проекту було присвоєно внутрішньозаводське позначення X90. Планувалося створити компактний сімейний автомобіль зі стартовою ціною 5000 євро. При проектуванні завдяки використанню комп'ютерного моделювання не було створено жодного передсерійного зразка [2].
Logan c кузовом «седан» (внутрішньозаводське позначення модифікації — L90) був представлений публіці восени 2004 року. Тоді ж почалося його серійне виробництво в Румунії під маркою Dacia. У 2005 році Logan почали випускати в Москві під маркою Renault, на підприємстві «Автофрамос», стартувала в квітні 2005 року [3]. Рівно через два роки, у квітні 2007, проект Logan стартував в Індії, як спільне підприємство Mahindra & Mahindra і Renault в місті Nashik [4].
Вчасно оцінивши можливості ринків Східної Європи, Азії та Африки, маркетологи компанії вирішили вийти на ці території не з переробленим автомобілем з нинішнього модельного ряду (як раніше було з Clio), а з новим автомобілем.
Розроблений в рекордні строки, всього за пару років, Logan має місткий кузов, скромний дизайн без особливих вишукувань і досить сучасний салон. В основі Logan лежить платформа В, на базі якої побудовані Renault Modus, Nissan Micra і Renault Clio.
Екстер'єр розроблявся відповідно до фірмової концепції «міцність та якість». У дизайні безліч прямих ліній, які простежуються від капота й до заднього бампера, що надає автомобілю досить динамічний вигляд.
При розробці Logan активно використовувалися вузли й агрегати від інших моделей марки. Передня підвіска типу «псевдо McPherson» з нижніми трикутними важелями, розроблена на основі підвіски Clio II, задня - напівзалежна Н-подібна поперечина з поздовжніми важелями, запозичена у Renault Modus. Від нового Modus дісталася і вся система опалення. Електронний блок перекочував з Twingo, а від Espace автомобіль одержав дефлектори системи охолодження і ручку куліси КПП. Але саме Clio віддав Logan найбільше - двигуни, рульове управління, задні гальма, панель приладів, ручки дверей, кермо і підрульові перемикачі.
Пропонується декілька комплектацій: Logan, Ambiance, Laureate, Laureate Plus.
Гамма двигунів складається з двох восьмиклапанних бензинових інжекторних двигунів: об'ємом 1,4 л. і потужністю 75 к.с. та об'ємом 1.6 л. і потужністю 87 к.с.
Всі силові агрегати комплектуються п'ятиступінчастими механічними коробками передач, які вже зарекомендували себе на моделях Clio і Kangoo.
У 2005 році лінійку розширили за рахунок 1.5 dCi дизеля потужністю 65 к.с. і 1,6-літрового бензинового двигуна потужністю 107 к.с.
Топ-версія Logan оснащена підсилювачем рульового управління, стабілізатори поперечної стійкості, двома подушками безпеки, ABS з EBD і колесами R15.
Базова комплектація включає подушку безпеки водія, 14-дюймові колеса, чорні бампери.
У виконанні Ambiance додаються центральний замок, тканинні вставки на дверях, дистанційна регулювання дзеркал, тоноване скло, регульовані по висоті ремені, пофарбовані бампери, молдинги і ковпаки на колеса і попільничка у вигляді стаканчика.
Комплектація Laureate пропонує підсилювач керма, регулювання водійського сидіння по висоті і поперековий підпір, бортовий комп'ютер, електричні передні склопідйомники і дзеркала, противотуманки, колеса розміром 15 дюймів і ще деякі штрихи «розкоші».
Сама багата комплектація Laureate Plus понад перерахованого оснащається кондиціонером і 1,6-літровим двигуном. На автомобіль встановлюються дискові гальма спереду і барабанні ззаду.
Кузов має повну антикорозійну обробку, 70% панелей - оцинковані. У базове оснащення Logan входить металевий захист піддону картера двигуна, паливних і гальмівних магістралей.[5]