Škoda Octavia (Шкода Октавія (укр.)) — це автомобілі C-класу, що виробляються концерном Volkswagen з 1996 року.
Існують такі покоління Škoda Octavia:
Škoda Octavia 1 (1996–2010)
Škoda Octavia 2 (2004–2012)
Škoda Octavia 3 (2013-наш час)
Сучасна Skoda Octavia з'явилася в вересні 1996 року на Паризькому автосалоні. У 1997 році почалося серійне виробництво. Octavia стала першою повністю новою моделлю, створеною після переходу фірми під контроль концерну Volkswagen AG.
У рік дебюту Octavia була представлена тільки кузовом ліфтбек. В 1998 році почалися продажі універсала, що має в своїй назві додаткове позначення Combi.
В основу Octavia поклали платформу широко відомого Golf IV. Але при цьому чеський автомобіль є переростком в гольф-класі, бо за своїми габаритами він впритул наближається до сегменту «D».
Octavia виділяється дуже містким багажником. Його об'єм у хетчбека — 528 л, а зі складеним заднім диваном — 1330 л. У Octavia Combi при складеному дивані можна вмістити цілих 1512 літрів, максимально допустиме навантаження становить 540 кг. Такі видатні показники досягнуті не тільки за рахунок збільшення заднього звису, а й за рахунок зменшення життєвого простору задніх пасажирів.
Octavia має декілька комплектацій. Найпростіша — Classic (до 2000 року називалася LX). У ній немає нічого, крім іммобілайзера, гідропідсилювача керма і регульованої рульової колонки. У наступній за рангом Ambiente (GLX) начинка, вже відповідніша сучасному автомобілю: центральний замок, електричні склопідіймачі, електрорегулювання дзеркал заднього виду, бортовий комп'ютер, подушки безпеки, а також, як правило, аудіосистема і кондиціонер.
Третя версія іменується Elegance (SLX), крім того, що є в попередніх, відрізняється литими дисками та розширеним електропакетом. Вища ж комплектація Laurin & Klement «заряджена» по максимуму: шкіряний салон, електролюк, 16-дюймові колеса, ксенонові фари, парктроник, датчик дощу, підігрів передніх сидінь, оздоблення хромом, алюмінієм і деревом.
Робоче місце водія відповідає всім вимогам ергономіки. Завдяки регульованій рульовій колонці і можливості вибору необхідної висоти водійського крісла проблем із знаходженням оптимального положення за кермом не виникає. Саме сидіння в міру жорстке, з непоганою бічною підтримкою.
Всі двигуни Octavia дісталися в спадок від Volkswagen та Audi. На модель встановлювали кілька чотирициліндрових інжекторних бензинових агрегатів і турбодизелів. Спочатку автомобіль пропонувався тільки з кузовом хетчбек і з такими двигунами: бензинові 1,6 л (75 к.с.) і 1,8 л (125 к.с.), а також турбодизель 1,9 л (90 к.с.). Трохи пізніше з'явився бензиновий агрегат об'ємом 1,6 л і потужністю 101 к.с. Крім цих двигунів автомобіль комплектувався 1,8 л (125 к.с.), а з 2000 року принципово новим екологічним 1,4 л (75 к.с.).
Особливо варто виділити модифікацію 1,8-літрового двигуна з турбонадувом з індексом 1,8 Т, потужністю 150 к.с. Цей агрегат дуже популярний серед водіїв, що віддають перевагу активному стилю їзди.
Із запуском у виробництво універсала лінійка силових агрегатів поповнилася ще одним турбодизелем TDI 1,9 л (110 к.с.).
У 1999 році дебютували повнопривідні модифікації універсалу (хетчбек ж почав пропонуватися у версії 4х4 лише з 2000 року). У них застосована система повного приводу 4-Motion. У ній крутний момент між осями розподіляє муфта Haldex з електронним блоком управління. У нормальних дорожніх умовах він весь іде на передні колеса, але як тільки вони починають пробуксовувати, одразу ж частково перекидається на задні.
Повним приводом оснащувалися лише автомобілі з самими потужними двигунами — бензиновим 1,8 Т і турбодизелем. Ще повнопривідні версії мають іншу задню підвіску — незалежну багатоважільну.
У 1999 році лінійка силових агрегатів поповнилася новим бензиновим 2,0-літровий двигун потужністю 115 к.с.
У 2000 році Octavia зазнала фейсліфтінг і отримала оновлену зовнішність: злегка збільшені фари, іншу решітку радіатора і нові бампери. На відміну від хетчбека у універсала задні ліхтарі залишилися колишніми. Модернізація торкнулася і салону — була змінена конструкція заднього сидіння, в результаті з'явилися додаткові 40 мм для ніг задніх пасажирів.
У 2000 році дебютувала повнопривідна версія RS з форсованим 1,8-літровим 20-клапанним двигуном, що розвиває 180 к.с.[1]
З 2004 року модель виготовляється під назвою Škoda Octavia Tour.
10 листопада 2010 року Škoda Octavia Tour зняли з виробництва.[2]