Renault Trafic
Renault Trafic — це мікроавтобуси, які компанія Renault випускає в Європі з 1981 року.
Існують такі покоління Renault Trafic:
Renault Trafic 1 (1981-2001)
Renault Trafic 2 (2001-наш час)
Передньопривідними розвізними фургонами концерн Renault займається з кінця 1950-х років. Перше покоління автомобілів під назвою Trafic з'явилося в 1980 році.
До нього увійшли передньопривідні рамнонесучі фургони, мікроавтобуси, шасі-платформи та бортові вантажівки з індексом Т, рамні задньопривідні бортові вантажівки і шасі з кабіною під індексом Р, а з 1985 року - і повнопривідні мікроавтобуси і вантажівки з індексом V. Таким чином, моделі сімейства Renault Trafic поєднують в собі всі три типи сучасних компонувань. Крім типу приводу, сімейство ділиться ще на п'ять різних варіантів по повній масі і відповідно вантажопідйомності. Так, передньопривідні фургони Т800 мали повну масу 2100 кг і вантажопідйомність 800 кг, Т1000 - 2300 і 1000 кг, а Т1200 - 2700 і 1200 кг відповідно.
У задньопривідних вантажівок Р1300 вантажопідйомність 1275 кг (1450 кг), а у повнопривідних V - 2550-2700 і 1150-1300 кг залежно від типу кузова. Габаритні розміри короткобазном фургона: довжина 4542 мм, ширина 1905 мм, а висота 2018 (зі звичайною дахом) або 2424 мм (з «високої»), корисний об'єм відповідно 5,3 і 6,6 м3. При базі 3200 мм габаритна довжина зростає до 4942 мм, а місткість становить від 6,3 до 7,8 м3. У моделі 4х4 - 7,2 м3. Місткість мікроавтобуса, виконаного на основі короткобазого фургона, до восьми пасажирів. Задні двері виконані двостулковими. Половинки дверей розкриваються на 180 градусів. Навантажувальна висота від 475 мм у фургонів до 1060 мм у бортових вантажівок.
Двигуни встановлювали поздовжньо, що дозволило добитися хорошого завантаження переднього ведучого моста. Основним був карбюраторний 1,4-літровий 48-сильний, з 1984 року почалася установка потужнішого 1,65-літрового 65-сильного з 5-ступінчастою механічною КПП або 3-діапазонним автоматом, а з 1987-го з'явився 1,7-літровий 68-сильний двигун, а на повнопривідній моделі 2,0-літровий 82-сильний. Установка дизеля (2,1 л, потужність 65 л.с.) призвела до того, що з-за більш громіздкого силового агрегату довелося висунути вперед решітку радіатора.
У 1987 році модель Т1200 перейменували в Т1300 через збільшеної на 100 кг вантажопідйомності.
Перша істотна модернізація зовнішності Trafic проведена в 1989-му, тоді були змінені елементи передньої частини, зокрема: капот, крила, фари, решітка радіатора. Поліпшили конструкцію і обробку сидінь, шумоізоляцію кабіни, тоді ж у середньому на 100 кг підняли вантажопідйомність усіх моделей і дали їм нові індекси: Т900, Т1100 і Т1400. Основними силовими агрегатами стали дизельні: 1,9 л, 61 л.с. і 2,5 л, 76 л.с., а також 2,2-літровий інжекторний. Ще через рік на моделях в стандартному виконанні з'явився радіоприймач з вбудованими в двері динаміками і покращувана внутрішня обробка фургонів.
З 1992-го почали встановлювати центральний замок, а на моделі Т1100 з'явилася друга зсувні двері по лівому борту.
Загальна кількість варіантів з урахуванням різновидів двигунів, приводів і кузовів досягло 51.
У 1997 році зовнішність Trafic знову трохи відновили. Але це вже не змогло врятувати істотно застарілу модель.